Motywacja i wspieranie dzieci po powrocie do szkoły:
zestawienie bibliograficzne
KSIĄŻKI, ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK, ARTYKUŁY Z PRAC ZBIOROWYCH
ZAWADKA Michał : Chcę być kimś! Czyli jak osiągać cele w czasach, gdy wszyscy dookoła mają wywalone . – Warszawa : Wydawnictwo Mind&Dream, 2017.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35609-35611 (tomy 1-3)
CIEMCIOCH Krzysztof: Cyfrowy świat szansą na lepszy kontakt współczesnego nauczyciela i ucznia // W: Cyfrowy tubylec w szkole : diagnozy i otwarcia. T. 1 / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2018. – S. 202-218.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35929
HOMA Natalia, STRADOMSKA Marlena: Jestem sobą – jestem ważny – samoocena w życiu ucznia //W: Zubrzycka- Maciąg Teresa (red.) : Wychowanie w praktyce szkolnej : scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV-VI szkoły podstawowej. – Warszawa : DIFIN, 2016. – S. 47-55.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35930
JAK dzieci się uczą? // W: Łagodna dyscyplina : jak wychować samodzielne, empatyczne i szczęśliwe dzieci / Sarah Ockwell-Smith. – Warszawa : Laurum, 2020. – S. 73-91.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35291
Icard Michelle : Jak się dogadać z nastolatkiem?. – Warszawa : Samo Sedno, 2021.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 36036
MALINOWSKA Joanna: Motywacja jako warunek efektywnego uczenia się dzieci // W: Malinowska Joanna, Neckar-Ilnicka Teresa (red.) : Uczenie się dzieci – myślenie i działanie, Wydawnictwo Epideixis, 2015. – S. 167-180.
MISKIMIN David, STEWART Jack: Coaching rodzicielski : jak pomóc swojemu dziecku rozwinąć skrzydła i w pełni realizować jego potencjał?. – Wrocław : Wydawnictwo Po Prostu, 2019.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35918
MOTYWACJA //W: Dziecko z bliska idzie w świat : rodzina, szkoła, relacje / Agnieszka Stein. – Wydawnictwo Mamania. – Warszawa, 2014. – S. 153-170.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35367
GŁOSKOWSKA-SOŁDATOW Małgorzata : Motywacja do uczenia się uczniów w młodszym wieku szkolnym. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2016.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 33663
MOTYWACJA i emocje // Psychologia : kluczowe koncepcje : motywacja i uczenie się / Philip G. Zimbardo, Robert L. Johnson, Vivian McCann. – Warszawa : Wydawnictwo naukowe PWN, 2017. – S. 3-80.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 33921 P
MOTYWOWANIE uczniów, czyli o roli wzmacniania // 12 zasad skutecznej edukacji / Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. – S. 173-205.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 32689
MUSIAŁ Małgorzata: Dobra relacja: skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania, 2017.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35258
NA TROPACH motywatorów … // W: Zafascynowani światem. Efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018 . – S. 55-67.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 34628
NISKA motywacja do nauki // W: Trudne sytuacje w klasie szkolnej – identyfikacja, propozycje działań / Aneta Paszkiewicz. – Warszawa : Difin, 2019. – S. 118-131.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35134
O ZDALNEJ szkole, kucykach i o tym, że warto wspierać się nawzajem // W: Self-regulation : szkolne wyzwania / Agnieszka Stążka-Gawrysiak. – Kraków : Wydawnictwo Znak Emoticon, 2020. – S. 13-42.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35711
PENKOWSKA Grażyna: Przeciążenie informacyjne ucznia w XXI wieku // W: Cyfrowy tubylec w szkole : diagnozy i otwarcia. T. 1 / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2018. – S. 202-218.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35929
POZYTYWNE myślenie //W: Odporność psychiczna : strategie i narzędzia rozwoju / Doug Strycharczyk, Peter Clough. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017. – S. 265-276.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 33779
PROFILAKTYKA uniwersalna patologicznych form używania Internetu przez dzieci i młodzież : nowa profilaktyka wobec nowych mediów //W: Cyberpsychologia : media – użytkownicy – zastosowania / Agnieszka Ogonowska. – Kraków : Wydawnictwo Impuls, 2021.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35920
ROMAN Carole P., ALBERTSON-WREN J. Robin : Mindfulness dla dzieci : poczuj radość, spokój i kontrolę : 30 ciekawych ćwiczeń, które poprawiają samopoczucie i pomagają zachować spokój i kontrolę [dla dzieci w wieku 6-10 lat]. – Gliwice: Wydawnictwo Sensus, 2020.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35294
ROZPOZNAĆ motywację uczniów i pracować nad jej rozwojem // W: Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku: pytania, refleksje, dobre rady / Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2014. – S. 65-75.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 32667
SCENARIUSZE do indywidualnej pracy z dzieckiem // W: Nowe scenariusze zajęć dla nauczycieli, pedagogów i rodziców / Agnieszka Kozdroń. – Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2019. – S. 135-173.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 34717
SŁOWIK Magdalena: Technologie informacyjno-komunikacyjne w codziennej pracy nauczyciela z dziećmi – odsłona jednej szkoły // W: Cyfrowy tubylec w szkole : diagnozy i otwarcia. T. 2 / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2018. – S. 223-239.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 34657
SŁÓW kilka o motywacji // W: Być (nie)zwykłym wychowawcą : scenariusze lekcji wychowawczych dla uczniów klas starszych szkoły podstawowej oraz szkół ponadpodstawowych / Anna Konarzewska. – Warszawa : Warszawska Forma Wydawnicza, 2019. – S. 29-35.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 34965
WITKOWSKI J. (red.), Fac-Skhirtladze, M., Krawczyk, E., Tragarz, M., Żmijewska-Kwiręg, S. : Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? Jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji?. – Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2021.
Książka dostępna na stronie Centrum Edukacji Obywatelskiej.
WYBRANE metody wspomagające terapię pedagogiczną // W: Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu / Barbara Skałabania, Teresa Lewandowska-Kidoń. – Kraków : Wydawnictwo Impuls, 2019.
Wypożyczalnia Bełchatów: sygnatura 35250
ZDALNE uczenie się i nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne : z doświadczeń pandemii COVID-19. Red. Ewa Domagała-Zyśk. Lublin : Wydawnictwo Episteme, 2020, s. [41]-61.
TARASZKIEWICZ Małgorzata, NALEPA Zofia: Jak wspierać dzieci w kryzysie? : poradnik dla rodziców nie tylko na czas globalnej pandemii. – Wydawnictwo Św. Wojciech, 2020.
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
CZAS po kwarantannie : porozmawiajmy o naszych dzieciach. Gazetka dla Rodziców 3/2020. Dodatek do czasopisma Dyrektor Szkoły.
FLIS Joanna: Jestem ważny, bo jestem : jak budować poczucie wartości u swojego dziecka? // CHARAKTERY . – 2021, nr 6, s. 58-63.
KARPIŃSKI Jarosław: Jaka szkoła po covidzie? // Głos Nauczycielski . – 2021, nr 11/12, s. 24.
KMITA Joanna : Skutki uboczne izolacji społecznej u dzieci i młodzieży // REMEDIUM . -2020, nr 9, s. 12-14.
KOMOROWSKA Marta : Motywacja // REMEDIUM . -2019, nr 12, s. 2-4.
Dzieci w naturalny sposób czerpią przyjemność z uczenia się i eksplorowania świata, jednak w trakcie szkolnej edukacji satysfakcja z procesu uczenia się ulega zmniejszeniu.
MODRZEJEWSKA Beata: Problemy dzieci i młodzieży – krajobraz po pandemii //Świat Problemów. – 2021, nr 6, s. 6-8.
PAŁAMARZ Agnieszka, WALKOWIAK Małgorzata: Jak powinien wyglądać jeden dzień w dobrej szkole? // REMEDIUM 2021, nr 5, s. 2-4.
W artykule przedstawiono możliwe sposoby zmiany formy prowadzenia przedmiotów, ich kolejności w planie lekcyjnym oraz propozycje kształtowania lepszej komunikacji z uczniami.
PAWŁOWSKA Sylwia : Depresyjnym nastolatkom można pomóc – Cz. 1 // REMEDIUM . -2018, nr 9, s. 10–11.
PAWŁOWSKA Sylwia : Depresja wśród dzieci i młodzieży // REMEDIUM . -2018, nr 10, s. 2-4.
Współcześnie uważa się, że na depresję mogą chorować nawet niemowlęta, szacuje się, że dotyczy ona 3-8% dzieci w wieku 3-12 lat i około 20% nastolatków.
PAWŁOWSKA Sylwia : Jak zmotywować ucznia? – praktyczny plan krok po kroku // REMEDIUM . -2018, nr 3, s. 15 – 17.
PAWŁOWSKA Sylwia : Czy gry komputerowe pomogą młodzieży przetrwać pandemię? // REMEDIUM . -2021, nr 6, s. 13-15.
Jak wygląda geneza gier i po co gramy? Komu gry mogą pomóc, a komu zaszkodzić?
PAWŁOWSKA Sylwia : Szkoła w czasach pandemii // REMEDIUM . -2020, nr 5, s. 2-5.
PAWŁOWSKA Sylwia : Żyć w czasach pandemii i nie zwariować? // REMEDIUM . -2020, nr4, s. 2-4.
POMIANOWSKA Małgorzata: Depresja nastolatków // Dyrektor Szkoły.- 2021, nr 2, s. 61-63
SKROŃSKA Anna: Rodzicielskie moce: co możemy zrobić, by złagodzić obawy dziecka związane z powrotem do szkoły? //CHARAKTERY. – 2021, nr 9, s. 96–99.
STOLARCZYK Agnieszka: Szkoła wobec wyzwań wychowawczo-profilaktycznych //REMEDIUM . – 2021, nr 7-8, s. 6-9.
SZEWCZYK Małgorzata: Zabawy dla podniesienia poczucia własnej wartości // REMEDIUM. – 2021, nr 6, s. 16 – 19.
Zestawienie oprac. 10.09.2021 r.